КОНКУРС-ЗАХИСТ – 2023: АКТУАЛЬНІ ДОСЛІДЖЕННЯ, НОВІ ВИНАХОДИ, НЕСПОДІВАНІ ЗНАХІДКИ

Незважаючи на повітряні тривоги, ІІ (обласний) етап Всеукраїнського конкурсу-захисту набирає обертів. У другий конкурсний день 17 лютого  юні дослідники секцій «Українська література», «Англійська мова» (постерний захист), «Охорона довкілля та раціональне природокористування», «Педагогіка», «Загальна біологія», «Біологія людини», «Історичне краєзнавство», «Технологічні процеси та перспективні технології», «Електроніка та приладобудування», «Авіа- та ракетобудування і робототехніка», «Інформаційно-телекомунікаційні системи та технології» продовжували вражати різноплановістю проєктів, презентованих під час конкурсу-захисту.

Учні-члени МАН у секції «Загальна біологія» продемонстрували результати досліджень безпечності та якості харчових яєць, альтернативних варіантів побутових хімічних засобів, контролю якості молочної продукції з використанням цифрових лабораторій Einstein, впливу стресу на організм підлітків на деокупованих територіях Київщини тощо.

Члени журі секції «Біологія людини» відмітили актуальність дослідницьких проєктів учасників,  які були присвячені вивченню факторів психічного і фізичного здоров’я підлітків під час дистанційного навчання, впливу каліграфічного почерку на розумовий розвиток дитини, дослідженню  користі суперфудів.

У секції  «Українська література» змагались 14 юних літературознавців, представивши надзвичайно цікаві, перспективні, актуальні та досить творчі проєкти. Юних пошуковців хвилюють надсучасні проблеми молоді, зокрема: «Сучасний підліток крізь призму сучасної літератури та медіа», «Інтерпретація образу захисника у творах українського фентезі» тощо. Серед обраних для дослідження й такі теми: концепт «волі» та «свободи»,  єдність у творчості Тараса Шевченка; постмодерна поезія Юрія Андруховича; романтичні засади жовнірського ліро-епосу, художня парадигма межової україно-литовської ідентичності  та ін.

На секції «Педагогіка» панували «дівчата в науці». Вони сміливо презентували дослідження на складні, але дуже злободенні теми: засоби розвитку дітей із розладом аутичного спектра; розвиток читацьких інтересів учнів в умовах цифровізації; особливості впливу мереж на спілкування підлітків, і, звичайно, дистанційне навчання. Вельмишановні члени журі запросили юних дослідників педагогіки до участі в студентських конференціях і рекомендували продовжувати пошуки, експерименти, а   головне – здобуття наукової освіти в Малій академії наук.

У фокусі досліджень юних екологів секції «Охорона довкілля та раціональне природокористування» – широкий спектр проблем: якість води, впровадження «зелених офісів» у закладах освіти, екологічні аспекти кавового шламу як вторинної сировини, забруднення повітря, вплив промислового птахівництва на довкілля, повторне використання текстильної сировини, вплив вогнищ на екосистеми лісу тощо.

Серед розробок юних дослідників у відділенні технічних наук були і засоби для забезпечення ефективної роботи «розумного будинку», і принцип мінімізації витрат енергії, і вплив випромінення, і ефективність горіння окопної свічки, і аеродинамічні характеристики паперових літаків. Майбутні ІТ- розробники презентували INFOSCHOOL, перевіряли Е-журнал на кібербезпеку та демонстрували розроблені EMG датчики.

У секції «Історичне краєзнавство» конкурсанти презентували проєкти, присвячені висвітленню страшних злочинів російських військ на території Київщини, героїчній боротьбі українських захисників, розвитку волонтерського руху, архітектурі початку ХХ століття, розвитку медицини, освіти, військової та цивільної авіації тощо.

 Конкурс продовжується!

Далі буде…