21 лютого 2023 року у щоденник ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України вписана ще одна сторінка.
Сьогоднішній день був наповнений математикою. Учнівські проєкти у відділенні математики підіймають питання математичної статистики у медицині, зв’язку між шкільною успішністю та результатами ЗНО, розглядають диференціальну топологію як інструмент дослідження тіл та явищ. Красу математики та її візуальні зображення представлено у математичних проєктах «Оригамі в геометрії», «Золотий переріз як прояв гармонії та краси».
21 лютого 11 учасників секції «Медицина» представили на розгляд журі наукові проєкти, продемонструвавши глибоке вивчення та дослідження актуальних медичних проблем, зокрема: як пов’язані гіперактивність дітей з їх навчанням і соціалізацією, як харчові добавки впливають на організм людини, виникнення сколіотичної постави як патологічного стану внаслідок дистанційного навчання підлітків.
Юні науковці дослідили протипухлинні властивості представників родини Окружкові (Apiaceae), біологічну активність водного екстракту Розторопші плямистої (Silybum marianum), роль лікарських рослин в косметології, проаналізували сучасні хвороби цивілізації тощо.
Учасники представили надзвичайно актуальні для воєнного часу роботи, пов’язані з тактичною медициною та презентували чат-бот з перевірки якості турнікету для військових.
Закінчився конкурсний день для юних фінансистів, економістів, менеджерів та маркетологів. Конкурсанти вразили різноманітністю та актуальністю обраних тем, серед представлених на розгляд журі були проєкти цифрової трансформації банківського сектору, перспективи інвестування в криптовалюту, розвиток інтернет маркетингу в освіті дорослих, кредитування в сучасних умовах, дослідження поведінки споживачів в ринкових умовах, відновлення деокупованих територій та гранти на розвиток малого бізнесу.
По-справжньому драйвовим, переповненим позитивними емоціями та лінгвістичними відкриттями й мовознавчими дискусіями виявився 6 день змагань для юних мовознавців секції «Англійська мова». Сучасна, талановита, надзвичайно вмотивована учнівська молодь Київського обласного територіального відділення МАН України цікавиться проблемами як соціолінгвістики, так і когнітивної лінгвістики й перекладу, здатна дослідити лексичні особливості англомовних слоганів і лінгвістичні особливості мови інтернет-спілкування, явище евфемізації у відображенні комунікативного принципу толерантності в англійській мові й відображення реалій художньої дійсності засобами ономатопеї у класичній дитячій літературі та сучасних коміксах тощо.
Юні дослідники-мовознавці, як справжні українці, не залишились осторонь проблем, пов’язаних із війною в рідній країні, тому предметом їхніх наукових розвідок стала лексика та фразеологія англомовної преси, присвячена сучасним подіям в Україні, англійська мова як засіб комунікації в реаліях, пов’язаних із війною.
Для успішного вивчення й оволодіння англійською, конкурсанти запропонували власну методику запам’ятовування слів та складних правил граматики, створили опорні схеми, таблиці, малюнки та словники, розробили лінгвокарту застосування візуальних моделей англійського речення при вивченні англійських часів та базових граматичних структур в англійській мові.
Яскраві постери, оригінальні презентації, якими учасники супроводжували свої виступи на науковій конференції, вільне володіння англійською, а ще – іспанською, грецькою чи корейською, живе, хоч і онлайн, спілкування та доброзичлива атмосфера, створена членами журі, стануть новою мотивацією і стимулом до створення нових дослідницьких мовознавчих проєктів.
Надзвичайно насиченим був день 21 лютого у відділенні філософії та суспільствознавства: юні дослідники змагалися в найскладніших секціях – філософії, релігієзнавства, соціології.
У секції «Філософія» дослідницькі проєкти були настільки філософськими, що вражали навіть своєю тематикою: «Ідея калокагатії в листах Григорія Сковороди до Михайла Ковалинського», «Творчість та інновації в інформаційному суспільстві», «Вплив Григорія Сковороди на формування сучасних поглядів українців», «Прояв первісної філософії бойового танцю в сучасних умовах війни», «Феномен тату як прояв філософії світогляду людини».
Дослідження учасників секції «Релігієзнавство» так чи інакше торкалися війни, українського відродження, незалежності та ролі церкви й релігійних громад у цих процесах.
Тема війни, її впливу на суспільство та особистість була основною й під час представлення проєктів у секції «Соціологія». Ще юних соціологів цікавлять проблеми вибору майбутньої професії сучасними старшокласниками, питання гендерної рівності в Україні.
Конкурс-захист триває… Бажаємо конкурсантам успіхів!