ХVІІ Міжнародний конкурс «Уроки війни та голокосту – уроки толерантності»

Запрошуємо до участі в ХVІІ Міжнародному конкурсі творчих робіт школярів, вчителів, студентів, аспірантів «Уроки війни та голокосту – уроки толерантності». Організатори заходу – Міністерство освіти і науки України, Український інститут вивчення Голокосту «Ткума».

Мета конкурсу: залучення вчителів, школярів, студентів та аспірантів до вивчення, дослідження, викладання новітньої історії, засвоєння важливості уроків історії війни та Голокосту й усвідомлення цих уроків для розуміння проблем сучасного розвитку суспільства, необхідності формування атмосфери гуманізму та толерантності.

Учасниками конкурсу можуть бути представники України та інших країн:

–        учні 8−11 класів шкіл, гімназій, ліцеїв;

–        вчителі закладів загальної середньої освіти;

–        класні керівники та організатори виховної роботи загальноосвітніх навчальних закладів;

–        студенти та аспіранти.

Строки проведення: березень – вересень 2020 р.

Термін подачі заявки та роботи – до 15 липня 2020 р.

Підведення підсумків, нагородження переможців та лауреатів конкурсу – 29–30 вересня 2020 р.

На конкурс приймаються:

  1. Науково-дослідницькі роботи з історії, літератури, філософії, соціології, політології й інших гуманітарних і суспільних дисциплін.
  2. Пошукові роботи (інтерв’ю, дослідження на краєзнавчих чи сімейних матеріалах та ін.).
  3. Творчі роботи (есе, оповідання, вірші, малюнки, документальні та документально-публіцистичні фільми, анімаційні фільми, мультимедійні роботи та інші твори);
  4. Методичні розробки вчителів.

ОРІЄНТОВНА ТЕМАТИКА КОНКУРСНИХ РОБІТ

  • Вірменський геноцид 1915 р. та його історичні уроки.
  • Міжетнічна політика УНР та реакція на неї етнічних груп.
  • Переваги та недоліки національної політики гетьмана П. Скоропадського.
  • Бабин Яр – історія та історичні уроки.
  • «Бабини яри» України – місця масового знищення євреїв.
  • А. Шептицький та позиція УГКЦ щодо «єврейського питання».
  • Уроки Другої світової війни – попередження людству
  • Історичне значення Перемоги над нацизмом.
  • «Після Освенциму не може бути поезії» (Т. Адорно).
  • Стокгольмський Форум 2000 р. з вшанування трагедії Голокосту.
  • Український народ у Другій світовій війні: нацистський геноцид та Рух опору.
  • Діти і війна: осмислення уроків історії (філософський, етичний, моральний, теологічний підходи).
  • Геноциди ХХ ст. та їх нищівний вплив на розвиток людства.
  • Природа геноцидів проти народів: уроки ХХ ст. та їх наслідки у ХХІ ст.
  • «Єврейське питання» у національній політиці більшовиків/українських урядів/білогвардійців у часи Української революції.
  • Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу.
  • «Маловідомий» голод 1920-тих років.
  • Масовий голод 1946-47 рр.
  • Знищення народів за етнічною ознакою: філософський, психологічний та історичний аспекти.
  • Голокост на території України, Білорусі, Молдови, Росії.
  • Нацистська політика знищення ромів (циган) під час Другої світової війни.
  • Український націоналізм та «єврейське питання» під час Голокосту.
  • Геноцид щодо слов’янського населення України, Білорусі, Росії.
  • Депортація кримських татар.
  • Радянська політика замовчування Голокосту.
  • «Нацистська машина знищення»: механізми дії та протидії геноциду.
  • Україна під впливом подвійного терору нацистської Німеччини та сталінського режиму.
  • Українці – Праведники народів світу.
  • Роль духовних лідерів українців та інших народів у критичні періоди випробувань.
  • Міжнаціональна допомога у часи трагічних випробувань Другої світової війни.
  • Сучасне українське суспільство та уроки Голокосту (психологічний, соціальний аспекти).
  • Міжрелігійна толерантність як вияв морального та духовного вибору.
  • Міжнародний досвід відповідальності за заперечення фактів геноцидів в історії.
  • Діяльність сучасних міжнародних організацій, державних установ та громадських організацій України щодо збереження пам’яті про Голокост та попередження геноцидів у майбутньому.
  • Історичні уроки Голокосту та сучасні проблеми толерантності.
  • Пропаганда як зброя тоталітарних, авторитарних режимів для виправдання геноциду та військової агресії: від геббельсівських до сучасних зразків.
  • Проблеми вивчення історії Другої світової війни та Голокосту за умов сучасної війни проти України.
  • Використання сучасних мультимедійних засобів у вивченні історії Другої світової війни та Голокосту.

Рекомендовані види конкурсних робіт вчителів

Методичні розробки викладання зазначених тем на уроках або у позакласній роботі та методичні матеріали, зокрема: розгорнуті плани-конспекти уроків, навчальні посібники або тексти для розділів навчальних та методичних посібників, сценарії позакласних заходів, навчальні фільми, навчальні комп’ютерні програми, мультимедійні проекти, Web-сайти тощо.

Відзнаки Конкурсу:

–        кращі роботи відзначаються спеціальними Дипломами трьох ступенів та цінними подарунками;

–        роботи переможців рекомендуються до публікації, розміщення на сайтах Інституту «Ткума»;

–        переможці конкурсу запрошуються на міжнародні семінари, конференції та інші міжнародні заходи.

ВИМОГИ ДО КОНКУРСНИХ РОБІТ

Пропонований об’єм текстової конкурсної роботи – не менше 10 сторінок комп’ютерного тексту формату А4; Microsoft Word, шрифт Times New Roman Cyr, кегль (розмір шрифту) 12, друк через 1,5 інтервали, вирівнювання по ширині, сторінки пронумеровані. Обов’язково необхідно надати CD або DVD, які містять текст роботи. Робота повинна містити:

– Заявку на участь у конкурсі на 2-й стор.;

– Зміст (план);

– Вступ, який розкриває мету та завдання роботи;

– Основну частину;

– Підсумки, згідно до мети та завдань.

Якщо робота має «Додатки», необхідно оформити їх список.

Обсяг наданих на конкурс відеоматеріалів, навчальних фільмів, мультимедійних проектів має бути розрахований на час перегляду від 20 до 120 хвилин.

Навчальні комп’ютерні програми, Web-сайти мають бути розраховані на використання протягом 40 хвилин (одного уроку) або навчального курсу обсягом не більше 17 навчальних годин.

ДОДАТКОВА ІНФОРМАЦІЯ

Автори робіт, надісланих на конкурс, погоджуються з правом використання їх повністю або частково в збірках робіт, наукових журналах, інформаційних та інших виданнях Інституту «Ткума». Надіслані на конкурс роботи авторам не повертаються.

На Конкурс «УРОКИ ВІЙНИ ТА ГОЛОКОСТУ – УРОКИ ТОЛЕРАНТНОСТІ» приймаються роботи, які не брали раніше участі в інших конкурсах, виставках, та є ексклюзивними.

 В разі порушення строків подачі, відсутності необхідних документів або ж відсутності інформації в заявці (електронна пошта, телефон, неправдиві дані та ін.) роботи до Конкурсу не допускаються.

Конкурсна робота надсилається в електронному вигляді та в роздрукованому варіантах. При цьому робота надсилається з заявкою на 2-й сторінці на адресу:

Нова Пошта, відділення №60, вул. Глінки, 1, Дніпро, Україна, Український інститут вивчення Голокосту «Ткума».

Електронна адреса для надсилання робіт: konkurs@tkuma.com або piskarovai@gmail.com з поміткою в темі листа «конкурс творчих робіт».

Додаткова інформація за посиланням: http://tkuma.dp.ua/ua/2015-02-17-11-50-31/anonsy/2882-khvii-mizhnarodnij-konkurs-tvorchikh-robit-shkolyariv-vchiteliv-studentiv-aspirantiv-uroki-vijni-ta-golokostu-uroki-tolerantnosti