Лайфхаки з основ медіаграмотності для сучасного педагога в роботі з учнями-дослідниками

Чи розуміємо ми реальність, сконструйовану медіаджерелами? Чи здатні осмислювати, усвідомлювати і критично сприймати реальність, сконструйовану за допомогою медіазасобів? На ці та інші запитання намагалися знайти відповідь учасники навчального тренінгу «Медіаосвіта – важливий чинник формування базових компетентностей учнів-дослідників» для керівників гуртків і секцій Київського обласного територіального відділення Малої академії наук України, педагогічних працівників закладів загальної середньої та позашкільної освіти, що відбувся 23 грудня на платформі Zoom.

Відкрила навчальний тренінг заступник директора Київського обласного комунального позашкільного  навчального закладу «Мала академія наук учнівської молоді» Ольга Терехова, яка наголосила, що медіаосвіта і медіаграмотність – важливі складові освітнього процесу, спрямовані на формування як у педагогів, так і в юних дослідників, медіакультури, підготовки особистості до безпечної та ефективної взаємодії з сучасною системою масмедіа з урахуванням розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, а результатом медіаосвіти має бути підвищення рівня медіакомпетенції.

 

Ментор студії Олена Дем’яненко, асистент кафедри славістичної філології, педагогіки і методики викладання Білоцерківського національного аграрного університету, кандидат педагогічних  наук поділилася своїм досвідом поширення медіаграмотності та власним баченням вирішення  актуальних проблем медіапросвіти педагогічних працівників та їх вихованців під час навчального тренінгу «Лайфхаки з основ медіаграмотності для сучасного педагога в роботі з учнями-дослідниками», провела інтерактивні вправи, запропонувала для обговорення цікаві матеріали. Науковець наголосила, що кожен день світ медіа створює навколо людини особливу, медійну реальність, під впливом якої формуються світогляд, освіта, культура, життєві цінності. Тому особливої актуальності набувають питання, пов’язані із впливом засобів масової комунікації на навчання та виховання здобувачів освіти. Цей вплив є постійним, надзвичайно потужним та суперечливим, тому питання медіаграмотності педагогів є вкрай важливим у роботі з учнями – членами МАНУМ.

Модератор студії Олена Григоренко, завідувач методичного відділу   Київського обласного комунального позашкільного навчального закладу “Мала академія наук учнівської молоді” проанонсувала нові проєкти, конкурси, вебінари і тренінги для керівників гуртків і секцій Київського обласного територіального відділення Малої академії наук України, педагогічних працівників закладів загальної середньої та позашкільної освіти у 2021 році. Тож попереду – нові зустрічі з науковцями, цікаві тренінги, вебінари, конкурси, дискусійні платформи та  креатив.