Проект «Крокуємо до Palmes académiques»

ПРОЕКТ

Київського обласного комунального позашкільного навчального закладу «Мала академія наук учнівської молоді»

«Крокуємо до Palmes académiques»

Організатори проекту: Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації та Київський обласний комунальний позашкільний навчальний заклад «Мала академія наук учнівської молоді».

Партнери: Французький культурний центр при Посольстві Франції в Україні, Київський національний університет ім. Тараса Шевченка, Київський національний лінгвістичний університет, Київський національний педагогічний університет ім. Михайла Драгоманова.

Мета проекту: сприяти популяризації французької мови, вивченню історико- літературних зв’язків із Францією, її культурних надбань та національних традицій за допомогою різноманітних заходів та проектів, розробленню спектру наукових досліджень із французької мови, класичної та сучасної французької літератури, мистецтва.

Завдання проекту:

  • розробити план заходів щодо реалізації проекту «Крокуємо до Palmes académiques», присвяченого Року французької мови в Україні;
  • залучити молодь Київщини доучасті в проекті шляхом організації пошукової та дослідницької діяльності;
  • створити умови для реалізації особистісних, творчих та інтелектуальних потреб учнівської молоді під час занять у профільній науковій школі мовознавства;
  • підвищення інтересу до французької мови та цінностей, носієм яких є франкофонія;
  • розширити партнерську співпрацю з вищими навчальними закладами Київщини, в яких вивчається мова, історія та культура Франції і франкомовних країн;
  • розвивати дослідницькі, комунікативні, соціальні та естетичні компетентності учнівської молоді, бажання інтегруватися в європейський освітній простір;

Термін реалізації проекту: 2018/2019 рік

Цільова аудиторія: учнівська молодь закладів загальної середньої та позашкільної освіти Київщини.

Нормативна база: Закон України «Про Освіту», Закон України «Про позашкільну освіту», Положення про МАН.

Очікувані результати: створити каталог досліджень, відео-, фоно- та аудіотеку заходів, проведених у рамках проекту «Крокуємо до Palmes académiques».

Інформаційне поле

Що являє собою «Рік французької мови 2018/2019»?

21 березня 2018 року Міністр закордонних справ Павло Клімкін та Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич оголосили про проведення Року французької мови в Україні. Це відбулося в рамках Тижня французької мови та франкофонії у присутності 15-ти послів країн, що мають статус члена або асоційованого члена у Міжнародній організації франкофонії (МОФ).

Із вересня 2018 до серпня 2019 року Україна спільно з партнерами з франкомовних країн здійснять кілька сотень проектів та заходів, присвячених французькій мові, які відбудуться по всій країні і представлятимуть такі різноманітні галузі, як культура, освіта, спорт та економіка.

Чому в Україні проводиться рік французької мови? В Україні налічується 275 тис. учнів, які вивчають французьку мову у середніх навчальних закладах: з них 151 тис. – як першу іноземну мову, 110 тис. – як другу іноземну мову і 13,5 тис. – у спеціалізованих школах. Це становить 4,5% від загальної кількості школярів проти 66,7%, які вивчають англійську мову, та 18,5%, що вивчають німецьку.

Рік французької мови вписується в динаміку, що отримала імпульс від масштабної реформи освітньої системи в Україні. Це відкриває нові синергічні можливості для популяризації вивчення іноземної мови, в даному випадку, французької, дозволяючи піднести на найвищий рівень цінності Франкофонії, а також відзначити належним чином усіх, хто вивчає або користується французькою мовою в Україні. Нарешті, це дозволить привернути увагу до неабияких переваг та перспектив, які відкриває французька мова з точки зору працевлаштування.

Сьогодні, коли в Україні відбуваються докорінні зміни освітніх моделей, важливо діяти разом, щоб сприяти заохоченню до вивчення французької мови, спонукати батьків учнів та керівництво місцевих органів освіти робити вибір на користь французької мови. Крім франкофонів та франкофілів, які є нашою традиційною аудиторією, познайомити широку громадськість з франкомовним простором, його цінностями, його місцем та роллю по відношенню до проблематики сучасного світу, продемонструвати його «додану вартість» як у світі ідей, так і в економічній сфері.

Роль та місце французької мови у світі

Станом на 2014 рік французька мова нараховувала 274 мільйони мовців у світі та посідала п’яте місце серед світових мов після китайської, англійської, іспанської та арабської.

Французька мова, поряд з англійською, є єдиною мова, якою розмовляють на всіх континентах.

Із 2010 до 2014 року кількість франкофонів збільшилася на 7%.

Найбільше французька мова поширилася в африканських країнах південніше Сахари (+15%), зокрема, у Буркіна-Фасо, Сенегалі, Габоні, Конго, Беніні та Бурунді. Крім того, французька мова дедалі активніше використовується в Азії та в трохи менших масштабах – в Америці.

Французька мова – друга мова, яку вивчають як іноземну після англійської. Це мова, яка має безліч акцентів і яку вивчає 125 мільйонів людей (з них 49 мільйонів – як іноземну), адже вона представлена на 5 континентах та майже в усіх країнах світу.

В Європі французька мова, хоч і послабила свої позиції, залишається, утім, на вершині п’єдесталу серед мов, які вивчаються в Ірландії та Великобританії.

За оцінками британських компаній, французька є третьою за ліком мовою ділового спілкування в світі після англійської та китайської та другою найуживанішою мовою економічних відносин після німецької та перед іспанською, арабською та китайською. Відтак на долю франкомовного простору приходиться: – 14% внутрішніх прямих іноземних інвестицій (ПІІ) у світі; – 15,3% зовнішніх ПІІ у світі.

Крім того, французька є четвертою мовою в світі за кількістю інтернет-користувачів, третьою найуживанішою мовою блогів, четвертою мовою веб-контенту (зокрема, Вікіпедії) та четвертою серед найпопулярніших мов соціальних мереж.

План заходів у рамках реалізації проекту

«Крокуємо до Palmes académiques»

Київського обласного комунального позашкільного навчального закладу «Мала академія наук учнівської молоді»

Дата Назва заходу Місце проведення
1. 24.10. 2018

11-00

Зустріч учителів французької мови Київської області з директором коледжу ім. Адрієн БОЛЛАН м. Бесьєр пані Флоранс Лєнзіні (Florence LENZINI, pincipale du collège Adrienne BOLLAND de Bessières). Тема зустрічі: « L’organisation des cursus d’études et méthodes pédagogiques »

(«Організація навчальних курсів та педагогічних методів викладання»)

м. Біла Церква, вул. Гризодубової, 84а
2. 23.11.2018 Конкурс есе учнів-членів Малої академії наук Київщини на тему « Lalangu efrança ise et moi » («Французька мова і я»). м. Біла Церква, вул. Гризодубової, 84а
3. Протягом року Участь учнів-членів наукового відділення «Мовознавства» (секція французької мови) Київського обласного територіального відділення МАН України в заходах «Рік французької мови в Україні», організованих Посольством Франції в Україні. за окремим планом
4. Протягом року Участь учнів-гуртківців відділень мовознавства, літературознавства та мистецтвознавства, історії та філософії

Київського обласного територіального відділення МАН України у «Днях франкофонії», організованих Французьким культурним центром при Посольстві Франції в Україні, посольств франкомовних країн.

за окремим планом
5. квітень Участь учнів-членів Малої академії наук учнівської молоді Київщини в заходах «Французька весна 2019»
6 травень Учнівська науково-практична конференція «Видатні українці у Франції» в режимі онлайн. КОК ПНЗ «Мала академія наук учнівської молоді»
7 Протягом року Реалізація проекту «Крокуємо до Palmes académiques» Київського обласного територіального відділення МАН України.

Заходи:

  1. Скайп-зустріч «Відкрий Францію для себе».
  2. Бібліофреш «Франція: пошуки краси і гармонії».
  3. Геокешинг «Франція – країна моєї мрії»
  4. Літературне дефіле «Париж – місто кохання і високої моди».
  5. Свято кулінарії «Смак Франції».
за окремим планом