Локалізація проєкту: Обласний
Організатори проєкту:
- Департамент освіти і науки Київської обласної державної адміністрації;
- Київський обласний комунальний позашкільний навчальний заклад «Мала академія наук учнівської молоді»
Науково-освітні партнери проєкту:
- НЦ «Мала академія наук України»;
- Інститут математики НАН України;
- Інститут проблем математичних машин і систем НАН України;
- Київський академічний університет;
- НТУУ «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (фізико-математичний факультет);
- Національний університет біоресурсів і природокористування України;
- Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана;
- Національний університет «Києво-Могилянська академія»
- Національний педагогічний університет Ім. М. П. Драгоманова
Учасники проєкту:
- Учні-члени Київського обласного територіального відділення МАН;
- Учні та педагоги закладів загальної середньої освіти природничо-математичного профілю:
– Боярський академічний ліцей «Гармонія»;
– Богуславське НВО «Ліцей №3 – МАН»;
– Білоцерківська спеціалізована природничо-математична школа I-III ступенів №16 ім. М.О. Кириленка;
– Тетіївський НВК «ЗОШ I-III ступенів – природничо-математичний ліцей;
– Фастівський академічний ліцей №9.
- Вихованці гуртків та секцій, педагоги КОКПНЗ «Мала академія наук учнівської молоді»;
- Науково-педагогічні працівники закладів вищої освіти, провідних наукових установ України та соціальних інституцій
Вектори реалізації проєкту:
- Вмотивована інтеграція можливостей загальної середньої та позашкільної освіти дослідницько-експериментального напряму щодо формування та розвитку математичних компентностей учнів-членів Київського обласного територіального відділення МАН.
- Розробка моделі природничо-математичної освіти когнітивно-дослідницького спрямування в науково-освітньому просторі Київщини.
- Реалізація ідей STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти області на засадах активного партнерства з провідними науковими установами України та закладами вищої освіти.
- Популяризація наукових учнівських досліджень учнів – членів Київського обласного територіального відділення МАН у галузі математики.
Завдання проєкту:
- залучити учнівську молодь до участі в проєкті шляхом організації когнітивної та дослідницької діяльності;
- сприяти розширенню напрямів та проблематики досліджень учнів – членів наукового відділення математики;
- формувати компетентності, актуальні в майбутній професійній діяльності: критичне, інженерне і алгоритмічне мислення, навички оброблення інформації й аналізу даних, цифрова грамотність, креативні якості та інноваційність, навички комунікації;
- популяризувати наукові учнівські дослідження учнів – членів Київського обласного територіального відділення МАН у галузі математики на науково-практичних конференціях, виставках, конкурсах міжнародного та всеукраїнського рівнів;
- створити умови для реалізації особистісних, творчих та інтелектуальних потреб учнівської молоді під час занять у профільній науковій школі з математики;
- розширити партнерську співпрацю із закладами вищої освіти природничо-математичного профілю;
- створити віртуальну математичну академію «Математичне моделювання: попит, стратегії, управлінські рішення»
Термін реалізації проєкту: 2020/2023 рік
Цільова аудиторія: учнівська молодь закладів загальної середньої та позашкільної освіти Київської області.
Нормативна база: Закон України «Про Освіту», Закон України «Про позашкільну освіту», Положення про МАН, Указ Президента України №31/2020 “Про оголошення 2020/2021 навчального року Роком математичної освіти в Україні”, Концепція розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) в Україні (схвалено розпорядженням Кабінету Міністрів України від 5 серпня 2020 р. № 960-р)
Очікувані результати: стійкий пізнавальний інтерес до наукових досліджень в галузі «Математика»; розвиток креативності з математики, прагнення будувати і досліджувати математичні моделі реальних об’єктів, процесів і явищ, інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.
Дорожня карта проєкту:
- Функціонування математичної школи в рамках STEM-проєкту «Профільна наукова школа» для учнів – членів Київського обласного територіального відділення МАН;
- Ментор-студія для педагогів наукового відділення математики;
- Створення практико-орієнтованих консалт – центрів з питань математичної освіти на базі наукових установ Національної академії наук України: Інституту математики НАНУ, Інституту проблем математичних машин і систем НАНУ;
- Проведення інфотаймів для учнів – членів Київського обласного територіального відділення МАН «Креативність і математика» за участю молодих вчених – дослідників;
- Математичні квести для вихованців гуртків наукового відділення математики «Слідами великих відкриттів»;
- Віртуальна математична академія для педагогів та учнів – членів Київського обласного територіального відділення МАН «Математичне моделювання: попит, стратегії, управлінські рішення»;
- Онлайн – лекторій для слухачів віртуальної математичної академії «Математичне моделювання – складова частина науково-технічного прогресу»;
- Вебінар для слухачів віртуальної математичної академії «Моделювання і прогнозування операційних і маркетингових стратегій»;
- Онлайн-тренінг з експертом для слухачів віртуальної математичної академії «Теорія ігор як складова економіко-математичного моделювання у прийнятті управлінських рішень»;
- Онлайн-зустріч із спеціально запрошеним гостем в рамках віртуальної математичної академії, Крижнієм Владиславом Борисовичем, в.о. начальника управління економічного аналізу Антимонопольного комітету України з питань математичного моделювання в менеджменті і маркетингу