Підведено підсумки конкурсу-захисту в секціях “Екологія”, “Ботаніка” та “Соціологія”

У щоденнику обласного етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України нові події: 25 квітня підведено підсумки в секціях “Екологія”, “Ботаніка” та “Соціологія”. Тішить, що конкурс-захист для юних дослідників, як і раніше, в пріоритеті. Щоб гідно представити власні дослідницькі проєкти журі, кожен конкурсант  підготував відеоматеріали: запис постерного захисту та виступу на конференції. Тематика МАНівських робіт – актуальна та різноманітна.

Юні соціологи переймалися глобально важливими суспільними проблемами. Такими, як «Практики дауншифтінгу в українському контексті (особливості формування ціннісних орієнтацій сучасних підлітків та молоді)», «Роль жіночих громадських організацій у вирішенні соціальних проблем: особливості та напрями розвитку в Україні», «Вакцинація від COVID-19 у дзеркалі соціологічних досліджень», «Гендерні стереотипи в спорті», «Читацькі інтереси та читацька активність учнівської молоді в умовах розширеного цифрового простору» тощо. На жаль, через складні умови воєнного часу, не всі  змогли приєднатись до заключного етапу.

Теми науково-дослідницьких робіт учнів у секції «Екологія» переважно мають практичне значення та базуються на дослідженні рідної місцевості: стану повітря, якості ґрунтів, поширення різноманітних шкідників. Також конкурсанти дослідили вплив діяльності людини на довкілля з метою запобігання негативних наслідків такої діяльності, встановили закономірності взаємозв’язків між організмами та умовами довкілля, представили спостереження за змінами в різноманітних екосистемах та описали наслідки цих змін.

т

Дослідження різних аспектів дивовижного світу Флори – завжди у фокусі уваги юних ерудитів Київщини. Значну частину таких досліджень учні щороку презентують у секції “Ботаніка”, в якій цьогоріч представлено дослідницькі проєкти з вивчення біоекологічних, морфологічних та фенотипових особливостей, алелопатичну активність, поширення та моніторингові дослідження представників різних видів рослин, їх стійкість до хвороб та шкідників. Сподіваємось, бажання досліджувати і берегти природу з часом у дітей тільки зростатиме.

Побажаємо успіхів нашим переможцям та учасникам ІІІ етапу конкурсу захисту.