Будь-яка діяльність, а тим більше така складна, як науково-дослідницька робота з мовознавства, вимагає ретельного планування та продуманої організації. Тож саме про методологію лінгвістичних досліджень з романо-германської філології, актуальні теми, здатність орієнтуватися в інформаційних та Internet джерелах, вміння аналізувати, оцінювати та застосовувати сучасні наукові досягнення в галузі мовознавства, формування вмінь і навичок аналізувати та порівнювати результати досліджень вітчизняних й іноземних дослідників з обраної тематики йшлося на засіданні профільної наукової школи з романо-германської філології «Міжкультурна комунікація та лінгвістичні проєкти з романо-германської філології», що відбулася 2 грудня 2020 року за співпраці з гуманітарно-педагогічним факультетом Національного університету біоресурсів і природокористування України.
Відкрила роботу наукової школи Терехова О.О., заступник директора з навчально-методичної роботи Київського обласного комунального позашкільного навчального закладу “Мала академія наук учнівської молоді”, яка привітала учасників студії і наголосила, що наукове відділення мовознавства одне з найбільш популярних і чисельних. Ольга Терехова подякувала науковцям гуманітарно-педагогічного факультету Національного університету біоресурсів і природокористування України за партнерство та співпрацю у формуванні академічної спільноти успішної молоді.
Вітання від декана гуманітарно-педагогічного факультету НУБІП, доктора філологічних наук, професора Шинкарука В.Д. передала всім учасникам спікер студії Харченко С. В., заступник декана з наукової роботи, доктор філологічних наук, професор. Світлана Василівна презентувала систему вищої освіти на гуманітарно-педагогічному факультеті, її спрямованість на задоволення потреб особистості, ринок освітніх послуг і спектр напрямів, спеціальностей за освітньо-кваліфікаційними рівнями та здобутки і перспективи гуманітаріїв.
Із особливостями науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук учнівської молоді з німецької мови, напрямами, тематикою та джерелами досліджень, міжнародними програмами та проєктами ознайомила учасників лінгвістичної студії професор Амеліна С. М., завідувач кафедри іноземної філології і перекладу, доктор педагогічних наук. Професор С. Амеліна також презентувала діяльність Центру франкофонної освіти і культури університету.
Личук М. І., завідувач кафедри романо-германських мов і перекладу, доктор філологічних наук, професор у своїй доповіді зосередила увагу учнів – членів Київського обласного територіального відділення МАН України на специфіці написання мовознавчого дослідницького проєкту: вибір теми, об’єкту і предмету дослідження, відповідних наукових методів, які допоможуть юним-філологам правильно окреслити траєкторію власних досліджень.
Корисні рекомендації та настанови щодо пріоритетних напрямів наукових досліджень сучасного англомовного дискурсу представила Грабовська І. В., завідувач кафедри англійської мови для технічних та агробіологічних спеціальностей, кандидат філологічних наук, доцент. Доцент І. Грабовська загострила увагу на практичному застосуванні та міждисциплінарних зв’язках сучасної лінгвістики, детально схарактеризувала покроковий план дослідження, на конкретних прикладах пояснила особливість вибору теми наукових розвідок, зробила акцент на бінарних дослідницьких проєктах, які б стосувалися використання наукової термінології у науково-дослідницьких роботах з екології, агрономії, охорони довкілля, селекції та генетики. За таких умов старшокласник, при бажанні та високому рівні володіння іноземною мовою, може підготувати кілька досліджень на конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-члені МАН України.
Своїми досягненнями з романо-германської філології поділилися учитель іспанської мови О. В. Гершуненко, керівник гуртка «Основи науково-дослідницької діяльності (іспанська мова)» МАНУМ та Оксана Мартиненко, переможниця ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН України секції іспанської мови наукового відділення мовознавства, учениці 11 класу Комунального навчального закладу Київської обласної ради «Володарська спеціалізована школа-інтернат ІІ–ІІІ ступенів – Центр реабілітації».
Модератор профільної наукової школи з романо-германської філології Олена Григоренко, завідувачка методичного відділу КОКПНЗ “Мала академія наук учнівської молоді”, проанонсувала низку заходів для учнів-членів наукового відділення мовознавства Київського обласного територіального відділення МАН, педагогів-керівників учнівських дослідницьких проектів.
Долучайтеся до наукової спільноти МАНУМ!