КОКПНЗ “Мала академія наук учнівської молоді”

Київський обласний комунальний позашкільний  навчальний заклад «Мала академія наук учнівської молоді» – профільний заклад позашкільної освіти, основним напрямом діяльності якого є дослідницько-екпериментальний, що передбачає залучення учнівської молоді до науково-дослідницької, експериментальної, конструкторської та винахідницької роботи в різних галузях науки, техніки, культури і мистецтва, а також виявлення, розвиток і підтримку обдарованої молоді, створення умов для її творчої реалізації та розширення наукового світогляду.

Заклад створено у 2010 році в м. Боярка, з  2012 переведений у м. Білу Церкву. Юридична адреса: м. Біла Церква, вул. Гризодубової 84-а, тел.(04563) 7-20-29. Директор – Минзар Світлана Анатоліївна.

Місія закладу – формування й розвиток освітньої системи, яка забезпечує організацію й координацію науково-дослідницької діяльності учнівської молоді Київщини, створює умови для її інтелектуального, духовного, творчого розвитку та професійного самовизначення, надає освітні послуги з позашкільної освіти з дослідницько-експериментального напряму, які стануть запорукою самореалізації, неперервного розвитку особистості впродовж життя.

 

Візія закладу: Київський обласний комунальний позашкільний навчальний заклад «Мала академія наук учнівської молоді» є одним з провідних закладів  позашкільної освіти в області, що забезпечує доступність освітніх послуг з дослідницько-експериментального напряму позашкільної освіти через розповсюдження інноваційних технологій та дистанційних форм навчання, реалізацію освітніх проєктів з формування та розвитку пошукових і дослідницьких здібностей, креативного мислення особистості учнівської молоді. Заклад активно розвиває науково-педагогічний потенціал освітян області через тісну співпрацю й партнерство з провідними закладами вищої освіти та науковими установами України.

Освітній процес, який забезпечує КОК ПНЗ «Мала академія наук учнівської молоді»,  став складовою частиною безперервної освіти в Україні, зокрема на території Київської області. Важливим аспектом візії закладу  є забезпечення доступності якісної позашкільної освіти дослідницько-експериментального напряму через наближення послуг до місця проживання та їх фінансову доступність.

***

Київський обласний комунальний позашкільний навчальний заклад «Мала академія наук учнівської молоді» є закладом спеціалізованої освіти наукового профілю, основні напрями діяльності якого здійснювались у двох площинах, а саме:

  • як регіонального координаційно-методичного центру позашкільної освіти дослідницько-експериментального напряму;
  • як профільного регіонального закладу позашкільної освіти дослідницько-експериментального напряму.

У структурі Київського обласного територіального відділення Малої академії наук України, діяльність якого координує КОКПНЗ «Мала академія наук учнівської молоді»,  функціонує 55 територіальних відділень МАН: 25 районних, 9 міських, 16  – в об’єднаних територіальних громадах, 5  – на  базі закладів освіти обласної комунальної власності. Сприяє популяризації науки серед дітей і діяльність 7 закладів освіти, у структурі яких функціонує Мала академія наук як заклад позашкільної освіти дослідницько-експериментального напряму: Білоцерківське навчально-виховне об’єднання «Ліцей – МАН» Білоцерківської міської ради, Броварське навчально-виховне об’єднання Броварської міської ради, Ірпінське навчально-виховне об’єднання «Ірпінський ліцей інноваційних технологій – Мала академія наук» Ірпінської міської ради, Требухівське  навчально виховне об’єднання  Броварського району Київської області «заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів – заклад позашкільної освіти «Мала академія наук»; КЗ Рокитнянської районної ради «Рокитнянський ліцей – Мала академія наук»,  Богуславське навчально-виховне об’єднання «Ліцей №3 –  Мала академія наук» Богуславської районної ради.

Гнучку адаптивну мережу гуртків та секцій МАН Київського обласного комунального позашкільного навчального закладу «Мала академія наук учнівської молоді» сформовано на базі  53 закладів загальної середньої та позашкільної освіти області та 5 закладів обласної комунальної власності.

Науково-дослідницька робота учнів-членів МАН здійснюється за 3 профілями, 12 науковими відділеннями, 64 секціями, що забезпечує можливість гнучко реагувати на наукові зацікавлення і творчі уподобання юних інтелектуалів.

Розвиток науково-освітнього простору Київського обласного територіального відділення МАН реалізується шляхом реалізації регіональних науково-освітніх проєктів: STEM-проєкту «Профільна наукова школа», Соціально-партнерського проєкту «Відкриваємо світ науки разом»,WEB-проєкту «Віртуальна наукова школа». Розпочато розроблення стратегії діджиталізації, запровадження парадигми цифрової трансформації Київського обласного територіального відділення МАН у площині WEB-проєкту «МАН 4.0».

У рамках реалізації соціально-партнерського проєкту «Відкриваємо світ науки разом» розширюються напрями та модернізується зміст і форми партнерської взаємодії Київського обласного комунального позашкільного навчального закладу «Мала академія наук учнівської молоді» із 26 закладами вищої освіти та провідними науковими установами України. Започатковано функціонування  консалтингових центрів та пілотних офісів консультування учнів – членів  МАН на базі 12 закладів вищої освіти та 7 наукових установ Національної академії наук України. Понад 3000 учасників проєкту взяли участь у спільних заходах, максимально орієнтованих на особистісну самоактуалізацію, самореалізацію та професійне самовизначення учнівської молоді Київщини, серед яких: студентсько-учнівські конференції, наукові пленери, навчальні тренінги та практикуми, інтернет-олімпіади, екскурси, лекторії-практикуми, конкурси-захисти наукових рефератів, інтерактивні виставки наукових досягнень, профорієнтаційні бізнес-турніри, дні стажування на базі навчальних та науково-дослідницьких лабораторій закладів вищої освіти України – партнерів Малої академії наук.

Реалізація ідей дистанційної освіти, створення сучасної освітньої онлайн-платформи, відкритого освітнього простору Київського обласного територіального відділення МАН України – концептуальна ідея Web-проєкту «Віртуальна наукова школа», у рамках якого запроваджено систему вебінарів, віртуальних наукових студій. Модернізовано механізми функціонування онлайн-лекторію для  учнів – членів МАН, орієнтованого на формування готовності до науково-дослідницької роботи, ознайомлення з актуальними дослідженнями в різних галузях науки, техніки, мистецтва.

Ефективною платформою для організації якісного профільного навчання та формування компетентностей учнів нової української школи, мотивування талановитої учнівської молоді до свідомого проєктування науково-дослідницької діяльності в лабораторіях закладів вищої освіти України став STEM-проєкт «Профільна наукова школа». На базі закладів вищої освіти на засадах активного партнерства  проведено 28 обласних наукових профільних шкіл для учнів – членів Київського обласного територіального відділення Малої академії наук України.

Позитивною є тенденція щодо зростання активності та результативності участі учнів-членів Київського обласного територіального відділення Малої академії наук України у всеукраїнських та міжнародних заходах науково-дослідницького спрямування: Всеукраїнській олімпіаді з креативності, інтерактивних  конкурсах «МАН-Юніор Ерудит» та «МАН-Юніор Дослідник», «Роботрафік», конкурсі дослідницьких робіт для учнів 6-8 класів,   Всеукраїнській олімпіаді з філософії для школярів, конкурсі з інформаційних технологій для дітей та молоді «ITalent», VІІІ Всеукраїнській науково-технічній виставці «Майбутнє України», Фестивалі інноваційних проектів «Sikorsky Chellenge», Всеукраїнському конкурсі есе «Моя майбутня кар’єра: планування і розвиток»,  Всеукраїнському учнівському конкурсі наукових есе «Публічне управління в історії української держави», Міжнародного наукового конкурсу екологічних проєктів «Genius Olympiad».

Юні дослідники Київщини – власники сертифікатів та дипломанти  Міжнародної науково-практичній конференції  «Україна очима молодих», Міжнародного конкурсу з українознавства, Міжнародної науково-практичної конференції молодих учених і студентів «Політ. Сучасні проблеми науки», ХІХ та ХХ Міжнародних науково-практичних конференцій «Відновлювана енергетика та енергоефективність у ХХІ столітті», III Франко-українській школі з високих енергій та медичної фізики, Всеукраїнського літературно-мистецького фестивалю, присвяченого 200-річчю від дня народження Пантелеймона Куліша, Всеукраїнського конкурсу юних дослідників «Кристали» імені Євгена Гладишевського, Всеукраїнського конкурсу «Екопогляд» тощо.

Визначним заходом МАН є щорічний Всеукраїнський конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН, у якому щороку беруть участь близько 500 учнів. Переможців ІІІ етапу Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів МАН нагороджують стипендіями голови Київської обласної державної адміністрації  та стипендіями Президента України.

Щорічно для обдарованих дітей Київщини проводяться літні профільні тематичні зміни на базі Володарської спеціалізованої загальноосвітньої школи-інтернату ІІ-ІІІ ступенів – Центр реабілітації. Специфіка табору – оптимальне  поєднання навчальної складової з відпочинком та оздоровленням дітей, розвитком їх творчих здібностей. Навчальна складова у таборі МАН –  це наукові студії STEM-STEAM-STREAM Classes, IT-кластери, під час яких з дітьми працюють науковці провідних закладів вищої освіти та наукових установ України.

 

Київський обласний комунальний позашкільний навчальний заклад  «Мала академія наук учнівської молоді» спрямовує свою діяльність на надання методичної допомоги керівникам гуртків, педагогічним працівникам закладів освіти області в організації дослідницько-експериментальної діяльності школярів. Запроваджено систему вебінарів,  консультацій, майстер-класів, навчально-методичних практикумів на базі закладів вищої освіти  – партнерів МАНУМ.

***

Мала академія наук – унікальна відкрита освітня система виявлення, відбору та розвитку обдарованих дітей, виховання майбутньої наукової, інтелектуальної, духовної еліти України. Підходи роботи МАН з обдарованою молоддю визнані на міжнародному рівні: з 2017 року МАН України має офіційний статус Центру ЮНЕСКО.